آسیب های جامعه

آسیب های جامعه
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 1735
تعداد مطالب : 3
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

 

افزایش انواع آسیب های اجتماعی در کشور

آسیب ها - به گزارش مهر:

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران از افزایش انواع مختلف آسیبهای اجتماعی نسبت به سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: مهمترین دلیل افزایش آسیبهای اجتماعی مشکلات اقتصادی و فقر است.

مصطفی اقلیما گفت: افزایش کودکان خیابانی، معتادان، افراد آسیب دیده، طلاق، کودک آزاری و... از جمله آسیبهایی است که وقوع آنها در جامعه افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل افزایش آسیبهای اجتماعی مشکلات اقتصادی و فقر است، افزود: در حال حاضر میزان درآمد با مخارج خانواده ها یکی نیست بنابراین با افزایش مشکلات آنها میزان آسیبها نیز هر روز بیشتر می شود.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران با تاکید براینکه آسیبهای اجتماعی قابل تبدیل به یکدیگرهستند، تاکید کرد: در شرایطی که زندانهای ایران 3 برابر ظرفیت فعلی، زندانی دارند و همچنین آمار طلاق نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش و ازدواج 2 درصد کاهش داشته است، آسیبهای دیگر مانند کودک آزاری، فساد، اعتیاد، بیکاری و دزدی در کنار آن زیاد می شود.

به گفته وی، میزان درآمدها نسبت به سال گذشته کمتر شده این درحالی است که تمامی اجناس از تورم بیش از حدی برخوردار بوده است.

اقلیما اظهار داشت: میزان خط فقر یک میلیون تومان اعلام شده است در حالی که حقوق کارگران امسال 330 هزار تومان است و از سوی دیگر با توجه به اینکه قیمت اجاره یک آپارتمان کوچک حدود 500 هزار تومان است بنابراین امکان پرداخت آن با این حقوق ها وجود ندارد و همین امر باعث کوتاهی در کار و شغل دوم می شود و درنهایت بروز مشکلات اقتصادی باعث ایجاد آسیبهای مختلف در خانواده ها خواهد شد.

وی گفت: به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی، مسئولین باید به رهنمودهای رهبرعظیم انقلاب که بر شایسته سالاری و پاسخگو بودن مدیران تاکید دارند، عمل کنند نه اینکه این دو اصل را مورد بی توجهی خود قرار دهند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, توسط akbar abbasi
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :